Закриття лікарень – особиста відповідальність Прем’єр-міністра
Розробка сайту 4side development
Меню
logo

Закриття лікарень – особиста відповідальність Прем’єр-міністра

Закриття лікарень – особиста відповідальність Прем’єр-міністра
810 25 Квітня 2018

Позиція*

 

Влада переклала відповідальність за утримання медзакладів на місця. Ресурсів при цьому не надала жодних.

 

Чи дійсно «світить» українським лікарням райдужне майбутнє за таких умов – проаналізували разом з експертами.

 

Про це у своєму блозі на LB написав народний депутат з фракції «Батьківщина» Валерій Дубіль.

 

Днями Прем’єр-міністр зробив спробу переконати українців у тому, що закриття лікарень і їхній жахливий стан – це наслідок дій попередньої влади, а відповідальність зараз за них несуть місцеві громади. Та Прем’єр, мабуть, забув, що у результаті так званої «медреформи» та створення на базі медичних установ підприємств, їхнє функціонування, розвиток і просто виживання прямо залежить від існування джерел фінансування їхньої діяльності - виконання договорів на медичне обслуговування населення.

 

Єдиним джерелом фінансування за цими договорами є державний бюджет (або безпосередньо, або через субвенції регіонам). Розбираємось разом чому.

 

Виживання і розвиток лікарень - пряма відповідальність уряду і правлячої коаліції.

 

У минулому році Рада прийняла два Закони, які змінюють організаційно-правову форму функціонування медзакладів. Разом з цим змінилися й повноваження місцевої влади щодо їхнього утримання.

 

Перший – Закон №2002, без якого лікарні та поліклініки в регіонах просто не зможуть існувати після проведення адміністративно-територіальної реформи і створення замість одного району (бюджет якого і був джерелом фінансування районної лікарні) кількох об'єднаних територіальних громад. Адже для фінансування лікарні потрібні кошти кожної з них. Згідно з ним, бюджетні лікарні та поліклініки реорганізуються в державні або комунальні підприємства.

 

Із позитивних сторін законопроекту виділю те, що медичний заклад тепер отримує господарську самостійність. Його директор може сам визначати необхідний штат співробітників, формувати їхню зарплату незалежно від бюджетних призначень і кошторисів, управляти ресурсами підприємства. Зворотній бік медалі - підприємство вже не залежатиме від місцевого бюджету і має заробляти, надаючи медичні послуги.

 

Місцева влада, яка раніше повністю утримувала лікарню, тепер може зітхнути спокійно - це не її відповідальність. Вона просто не може втручатися в поточну господарську діяльність створених нею підприємств (кому цікаво може почитати Господарський кодекс, Ст. 19,23,55,62).

 

Звичайно, місцева влада може давати гроші на розвиток своїх комунальних підприємств. Та на це вона або повинна взяти гроші в своєму місцевому порожньому бюджеті, або отримати їх субвенціями за централізованими програмами розвитку (а їхнє виділення вже пряма відповідальність Уряду), або залучати інвестиції та кредити під свої гарантії. Але кредити та інвестиції треба віддавати, а для цього лікарні повинні почати заробляти, і заробляти так, щоб мати вільні кошти і можливість повертати кредити.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ВАЛЕРІЙ ДУБІЛЬ: МОЗ ПРОВОДИТЬ РЕФОРМУ БЕЗ РОЗРАХУНКІВ І ДОСТАТНЬОЇ КІЛЬКОСТІ КАДРІВ

 

Головне питання - формування джерел доходів лікарень.

 

І тут найцікавіше. У другому «реформаторському» Законі - № 2168-19 («Про державні фінансові гарантії») говориться, що держава ПОВНІСТЮ фінансує надання медичної допомоги з коштів державного бюджету. Стаття 4. Вся спеціалізована допомога оплачується державою!

 

А у квітневому законі про автономізацію (№2002) джерелами доходів медичних установ могли бути або бюджетні кошти через укладання договорів на медичне обслуговування населення з різними розпорядниками бюджетних коштів, або гроші від населення, а також інші джерела. Лікарня могла надавати платні послуги тільки ті, які не оплачуються державою. Якщо ж вся спеціалізована допомога оплачується державою, згідно із Законом № 2168-19, то лікарня не може надавати ці ж послуги платно, згідно із Законом №2002. Вона може брати тільки невеликі суми за супутні послуги (так звані готельні послуги - проживання в окремих палатах, харчування, послуги доглядальниць та ін).

 

Отже, єдиним джерелом отримання грошей для автономізованих лікарень у регіонах є державний бюджет через оплату за договорами на медичне обслуговування населення. І немає різниці - хто буде замовником: якщо Національна служба здоров'я, то гроші державного бюджету підуть в медичне підприємство безпосередньо з Києва, якщо регіональна влада – це ті ж централізовані гроші, тільки передані в регіони через механізм медичної субвенції. Так, єдиним відповідальним за формування джерел доходів лікарень і поліклінік у регіонах стали Уряд і правляча коаліція у ВР. Саме вони формують джерело фінансування діяльності медзакладів - медичну субвенцію і централізовану програму фінансових гарантій.

 

Уряд не зможе впоратися з такою відповідальністю, адже в бюджеті неможливо акумулювати суми, достатні для фінансування системи медичного обслуговування в регіонах. Нагадаю, на це у 2018 році потрібно понад 205 млрд грн, тоді як у бюджеті закладено тільки 65,4. Для цього треба відходити від бюджетного фінансування і впроваджувати страхову медицину. Саме тому Прем’єр намагається перекласти політичну відповідальність за виживання медицини в регіонах з Уряду на місцеву владу.

Коментарі




Читайте також Політика

366 9 Серпня 2018

Україні потрібна народна Конституція

302 1 Серпня 2018

Уряд фінансує розвиток регіонів

338 1 Серпня 2018

Не змінивши Конституцію - неможливо змінити країну

1793 24 Липня 2018

Нова Конституція захистить людей, а владу змусить працювати

926 18 Липня 2018

Валерій Дубіль: МОЗ влаштував «Полювання на відьом» замість реальної реформи

813 17 Липня 2018

Політичні репресії повернулися в Україну

404 12 Липня 2018

Юлія Тимошенко: Росія – це агресор, а війну треба зупиняти усіма можливими засобами

496 12 Липня 2018

Валентин Наливайченко поспілкувався з громадою Чернігова. ФОТО

432 9 Липня 2018

Лідер Руху «Справедливість» завітає до Чернігова

400 6 Липня 2018

Сергій Коровченко: «Я зробив все, аби не допустити визнання результатів референдуму в Криму»

946 4 Липня 2018

У Чернігові бурхливо пройшла сесія обласної ради. ВІДЕО

384 4 Липня 2018

Юлія Тимошенко: Нова Конституція має бути суспільним договором, який зруйнує монополізм олігархів на владу

442 28 Червня 2018

Форум «Новий Курс України» - нове слово в українській політиці. ФОТО

802 27 Червня 2018

Валерій Дубіль: Медична «реформа» від влади не реформує, а нищить. Дослідження міжнародного аудитора

616 25 Червня 2018

Лідер Руху "Справедливість" завітає у Чернігів

508 21 Червня 2018

Валерій Дубіль: Реалії децентралізації або латана сорочка бюджету

664 20 Червня 2018

Депутатські пристрасті: на сесії призначали зарплатню голові. ВІДЕО

956 12 Червня 2018

Парламент відтермінував вступ в дію Закону «Про житлово-комунальні послуги» в частині регулювання комунальних послуг

882 8 Червня 2018

Яку урядову допомогу можна отримати на селі для розвитку господарства?

767 7 Червня 2018

МОЗ націлив свою політику на скорочення українців, - Валерій Дубіль

1635 6 Червня 2018

Депутата Чернігівської облради Сергія Журмана позбавили членства в партії

220 24 Травня 2018

Юлія Тимошенко вимагає від РНБО розслідувати масові отруєння дітей

739 23 Травня 2018

Інформацією про пацієнтів може користуватися будь-хто, навіть іноземці, - Валерій Дубіль

3243 20 Травня 2018

Під Кулічем похитнулося губернаторське крісло?

Не пропустіть Всi новини

Сьогодні – День Пасічника: історія свята...

В Україні заборонили 68 лікарських препаратів...

Муніципали проводять «спецоперацію» по перекриттю стежки? ФО...

Сьогодні - Преображення Господнє або Яблучний Спас: традиції...

У сквері ім. Хмельницького в рамках проекту «Шлюб за добу» п...